21/4/07

Πρόταση για πρόγραμμα σπουδών

Την Τετάρτη 18 Απρίλη έγινε μια συνάντηση ανάμεσα σε φοιτητές του τμήματος, σαν συνέχεια μιας προσπάθειας που είχε αρχίσει από το 2006 ακόμα, για να βγάλουμε μια πρόταση για το πρόγραμμα σπουδών.

Μέσα στις επόμενες βδομάδες αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί, αν και η Γ.Σ. της Πέμπτης 19 Απρίλη, πυ είχε σαν θέμα το πρόγραμμα σπουδών, δεν πραγματοποιήθηκε λόγω έλλειψης απαρτίας.

Να τι προέκυψε από τη συνάντηση της Τετάρτης 19/4:


-----------------------------------------------

Γενική Συνέλευση Συλλόγου Φοιτητών Επιστήμης Υπολογιστών 19/4/2007

Πρόταση για τον οδηγό σπουδών

Καταρχάς να πούμε πως και τα αιτήματα-προτάσεις που διατυπώνουμε παρακάτω, και το γενικότερο ζήτημα του προγράμματος σπουδών το βλέπουμε ενταγμένο μέσα στις κινητοποιήσεις ενάντια στο νέο νόμο-πλαίσιο και την εφαρμογή του, ενάντια στην γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-Ε.Ε. που αντιπαλεύαμε και το προηγούμενο διάστημα.

Με αυτή την έννοια και οι διεκδικήσεις που βάζουμε δένονται και προϋποθέτουν πως παράλληλα με τα ζητήματα του οδηγού σπουδών ο σύλλογος και οι φοιτητές του τμήματος θα συνεχίσουν να πρωτοστατούν στον αγώνα για την μη ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση των ΑΕΙ-ΤΕΙ, στον αγώνα για μια διαφορετική παιδεία, προς όφελος της κοινωνίας & του λαού και όχι του κεφαλαίου, όπως συμβαίνει σήμερα.

Επίσης να πούμε πως τα παρακάτω σίγουρα είναι ελλιπή, καθώς είναι μια πρώτη προσέγγιση των ζητημάτων. Πιστεύουμε όμως πως όσο αναπτύσσεται η συλλογική δράση για αυτά τα ζητήματα θα έρχονται και καλύτερες και πιο συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτό μας δίδαξαν και οι κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος.

Οι αλλαγές που πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν στον οδηγό σπουδών πιστεύουμε ότι πρέπει να έχουν σαν στόχο:

1.Βελτίωση του επιπέδου σπουδών.

2.Παροχή ολόπλευρης γνώσης πάνω στο αντικείμενο μας.

3.Πιο ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών.

Με τα παραπάνω σαν βάση μετά από ένα ανοιχτό κάλεσμα χθες καταλήξαμε στις εξής αλλαγές.

Μαθήματα:

  1. Ύλη και αναγκαιότητα μαθημάτων στον οδηγό σπουδών

Πιστεύουμε ότι σαν προπτυχιακοί φοιτητές δεν μπορούμε να μπούμε σε μια διαδικασία διαμόρφωσης συγκεκριμένων προτάσεων στον οδηγό σπουδών για την ύλη του κάθε μαθήματος ή κατά πόσο είναι αναγκαίο. Εξορισμού δεν έχουμε το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο για να κρίνουμε τι πραγματικά είναι απαραίτητο στον τομέα μας και τι όχι από μόνοι μας. Γι αυτό τον λόγο πιστεύουμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μια συζήτηση με τους καθηγητές για την αναγκαιότητα του κάθε μαθήματος και κατά πόσο είναι απαραίτητη αφού πρώτα συγκεντρωθούν όλες οι προτάσεις. Ένα από τα θέματα που χρειάζεται επανεξέταση είναι και η χρησιμότητα της ομάδας Ε9 και της ύλης της.

  1. Ρήτρα σε προόδους – εργασίες - ασκήσεις

Είναι παράλογο αρκετές φορές λόγου αυξημένου φόρτου εργασίας φοιτητές που δεν καταφέρνουν να πάρουν βαθμό πάνω από την ρήτρα που έχει ορίσει ο καθηγητής να αναγκάζονται να “χάνουν” το μάθημα. Θεωρούμε ότι οποιοσδήποτε βαθμός σε μια πρόοδο ή άσκηση σε κάποια μεμονωμένη χρονική στιγμή σίγουρα δεν είναι αντιπροσωπευτικός για την προσπάθεια του ενός φοιτητή στην διάρκεια ενός εξαμήνου. Γι αυτό τον λόγο θεωρούμε ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει καμιά ρήτρα σε καμιά πρόοδο ή άσκηση, ούτε σε συνδυασμό αυτών με την τελική εξέταση.

  1. Πρόγραμμα εξεταστικής

Παρατηρήστε το φαινόμενο αρκετά συχνά τα μαθήματα που παίρνει ο κάθε φοιτητής να συμπίπτουν οι μέρες εξέτασης τους, θεωρούμε ότι κάθε φοιτητής θα έπρεπε όσο το δυνατόν νωρίτερα ακόμα και πριν δηλώσει τα μαθήματα του κάθε εξαμήνου να γνωρίζει το πότε θα δώσει το κάθε μάθημα. Δίνοντας του με αυτό τον τρόπο όσο τον δυνατόν περισσότερο χρόνο να προετοιμαστεί κατάλληλα για την εξεταστική του.

  1. Εξεταστική Σεπτεμβρίου
    Σύμφωνα με τον (παλιό)ισχύον νόμο πλαίσιο η εξεταστική του Σεπτεμβρίου είναι αυτοτελής. Όμως επειδή στο τμήμα μας έχουμε αρκετές εργασίες κατά την διάρκεια του εξαμήνου που μετράνε υποχρεωτικά πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να δίνονται σε όποιον φοιτητή θέλει να δώσει τον Σεπτέμβριο αν δεν έχει πάει καλά, υποχρεωτικές εργασίες ή ασκήσεις με χρονικό ορίζοντα παράδοσης πριν την εξεταστική Σεπτεμβρίου που θα αντικαθιστούν το ποσοστό των

  1. Δήλωση Μαθημάτων
    Σήμερα, από την στιγμή που ένας φοιτητής θα δηλώσει ένα μάθημα το χειμερινό εξάμηνο, δεν του δίνετε η δυνατότητα να το ξανά δηλώσει και το εαρινό καθυστερώντας με αυτό τον τρόπο αρκετούς φοιτητές χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Η πρόταση που κάνουμε είναι να επιτρέπετε σε κάποιον να δηλώνει ένα μάθημα και τα δυο εξάμηνα μέσα σε ένα έτος.

  1. Προαπαιτούμενα
    Με τον σημερινό οδηγό σπουδών μας ορίζονται αλυσίδες μαθημάτων, δηλαδή εξάρτηση μαθημάτων από άλλα. Παρόλο που όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι είναι αναγκαίο να υπάρχει κάποια διάταξη ως προς την συνέχεια της γνώσης που μας παρέχετε, εν τούτης πολλοί συνάδελφοι παρατείνουν τις σπουδές τους χωρίς κάποια ιδιαίτερη αιτία εξαιτίας αποτυχίας σε ένα ή δυο μαθήματα. Γι αυτό προτείνουμε άρση των προαπαιτούμενων μαθημάτων διατηρώντας όμως την σειρά των παρεχόμενων γνώσεων. Αυτό μπορεί να εξασφαλίζετε π.χ. με το να υποχρεώνετε ο φοιτητής να έχει δηλώσει τα “προαπαιτούμενα” ενός μαθήματος Α, σε κάποιο προηγούμενο εξάμηνο, ακόμα και αν δεν τα έχει περάσει, προκειμένου να μπορεί να δηλώσει το μάθημα αυτό.

  2. Βασικά Μαθήματα
    Ένας ακόμα λόγος που καθυστερούν τις σπουδές τους οι φοιτητές είναι τα βασικά μαθήματα που δίνονται μόνο μια φορά τον χρόνο. Αυτό αναγκάζει τον φοιτητή να περιμένει έναν ολόκληρο χρόνο μέχρι να ξανά πάρει το ίδιο μάθημα. Μια λύση είναι να δίνονται τα βασικά μαθήματα κάθε εξάμηνο. Παρόλο που αυτό δεν είναι εφικτό είτε λόγο χρηματοδότησης είτε λόγο υπάρχον υποδομών πιστεύουμε ότι είναι ένας στόχος που πρέπει να έχουμε σαν τμήμα.

  1. Εξέταση ασκήσεων-project
    Επειδή παρατηρείτε το φαινόμενο ένας βοηθός να εξετάζει διαφορετικά από κάποιον άλλο σε μια εργασία, προτείνουμε ο καθηγητής να καθορίζει στον βοηθό τα σημεία που πρέπει να εξεταστούν στην εργασία του φοιτητή.

  2. Σαββατοκύριακα και Εξέταση ασκήσεων, προόδων κτλ.
    Καμιά φορά παρατηρήστε το φαινόμενο εξετάσεις μαθημάτων ή ασκήσεων να γίνονται τα Σαββατοκύριακα, δημιουργώντας προβλήματα στον ελεύθερο χρόνο των φοιτητών. Προτείνουμε η διεξαγωγή τέτοιων εξετάσεων αν είναι δυνατόν να γίνετε μέσα στην εβδομάδα κάποιο απόγευμα ή και κάποια ώρα μαθήματος.

  3. Πρόοδοι
    Είναι κοινός αποδεκτό ότι στο τμήμα μας ένας από τους βασικούς λόγους για το μεγάλο φόρτο εργασίας είναι οι υποχρεωτικές πρόοδοι. Ένας τρόπος για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα θεωρούμε ότι θα ήταν οι πρόοδοι να είναι προαιρετικές-βοηθητικές.

  4. Μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις
    Όλοι γνωρίζουμε ότι πολλές φορές σε τελικές εξετάσεις υπάρχουν υψηλά ποσοστά αποτυχίας. Σίγουρα όταν παρατηρούνται τέτοιες καταστάσεις δεν μπορεί να οφείλετε αποκλειστικά στους φοιτητές. Γι αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος πλαίσιο που σε τέτοιες περιπτώσεις προβλέπει την επανάληψη της εξέτασης. Επίσης να συζητιέται σε τέτοιες περιπτώσεις στη ΓΣΤ το πώς διδάχτηκε και εξετάστηκε το συγκεκριμένο μάθημα.

  5. Βιβλία
    Είναι γνωστό ότι αρκετές φορές τα βιβλία σε διάφορα μαθήματα καθυστερούν με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αναγκάζονται να δίνουν προόδους ή ασκήσεις χωρίς να μπορούν να μελετήσουν από κάποιο βιβλίο. Γιαυτό πιστεύουμε ότι τα βιβλία θα έπρεπε να δίνονται το πολύ 2 βδομάδες μετά τις εγγραφές.

  6. Ανακοίνωση Βαθμολογίας Εξετάσεων
    Ένα άλλο γνωστό πρόβλημα είναι η καθυστέρηση των ανακοινώσεων της βαθμολογίας σε κάθε μάθημα. Αυτό σε συνδυασμό με τα προαπαιτούμενα οδηγεί την αρχή κάθε εξάμηνου πολλοί φοιτητές να μην ξέρουν ποια μαθήματα να παρακολουθήσουν και να δηλώσουν. Γι αυτό θεωρούμε απαραίτητο όλα τα αποτελέσματα να έχουν ανακοινωθεί μέχρι την έναρξη των εγγραφών.

  7. Πρακτική Άσκηση
    Τέλος μιας και πιστεύουμε ότι το τμήμα μας θα πρέπει να μας προετοιμάζει και για την αγορά εργασίας, πιστεύουμε ότι πρέπει να μπει υποχρεωτική πρακτική άσκηση πάνω στο αντικείμενο μας στο δημόσιο ή αν δεν είναι δυνατό στον ιδιωτικό τομέα, με μισθό σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση και πλήρη ασφάλιση. Υπεύθυνο να είναι το ίδρυμα για να εξασφαλίσει πού θα κάνουν πρακτική οι φοιτητές, όχι να ψάχνουν οι ίδιοι. Εφόσον γίνει αυτό η πρακτική πρέπει να έχει και την ανάλογη βαρύτητα από άποψη διδακτικών μονάδων.

Ποιότητα Μαθήματος:

  1. Κρίση Καθηγητών από τους Φοιτητές
    Πιστεύουμε ότι είναι κοινός αποδεκτό ότι το επίπεδο μαθήματος σε αρκετά μαθήματα δεν είναι αρκετά ικανοποιητικό. Ένας τρόπος να βελτιωθεί η ποιότητα μαθήματος είναι η ύπαρξη "αξιολόγησης" παρόμοια με αυτό που γίνετε τόσα χρόνια από το μαθηματικό. Βέβαια το μοίρασμα ενός ερωτηματολογίου στα τελευταία μαθήματα δεν αποτελεί πραγματικά αντικειμενικό δείγμα μιας και στα τελευταία μαθήματα κάθε μαθήματος έχουν μείνει μόνο τα άτομα που θεωρούν ότι κερδίζουν κάτι από την παρακολούθηση του μαθήματος και σίγουρα δεν περιλαμβάνονται οι φοιτητές που δεν το δήλωσαν καν. Γι αυτό προτείνουμε το μοίρασμα δυο ερωτηματολογίων. Το πρώτο θα μοιράζετε την εβδομάδα πριν τις έγραφες και οι ερωτήσεις θα έχουν σαν στόχο να ανιχνεύσουν για ποιόν λόγο κάποιος φοιτητής θα το απέφευγε. Το δεύτερο θα μοιράζετε και θα συμπληρώνετε πριν την δήλωση των μαθημάτων του επόμενου εξαμήνου. Με αυτόν τον τρόπο το δείγμα θα είναι όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικό.

  2. Ανακοίνωση εργασιών, ημερομηνίες εργασιών, προόδων, διαφανειών
    Μέχρι τώρα η ανακοίνωση των ασκήσεων και των projects γίνετε μέσα στο εξάμηνο. Αυτό δεν επιτρέπει στους φοιτητές να οργανώνουν το πρόγραμμα τους και τον χρόνο τους. Προτείνουμε λοιπόν να ανακοινώνονται όλες οι εργασίες, ημερομηνίες εργασιών προόδων και οι διαφάνειες αν είναι δυνατόν στην αρχή του εξαμήνου όπως και εναλλακτικές ημερομηνίες παράδοσης πριν την εξεταστική. Με αυτό τον τρόπο ο φοιτητής θα έχει την δυνατότητα να προγραμματίζει τον χρόνο του ώστε ο φόρτος εργασίας να κατανέμετε ποιο ομοιόμορφα κατά την διάρκεια του εξαμήνου.

  3. Αυθαιρεσία Καθηγητών Πολλές φορές τα αποτελέσματα σε ένα μάθημα, δεν βρίσκουν ικανοποιημένους κάποιους φοιτητές, οι οποίοι πιστεύουν ότι μπορεί να πέσανε θύματα αυθαιρεσίας του καθηγητή. Μπορεί ακόμα και να αισθάνονται ικανοποιημένοι με τον βαθμό τους αλλά να έχουν απορίες σχετικά με τις λύσεις που έδωσαν. Προτείνουμε λοιπόν οι καθηγητές να είναι υποχρεωμένοι να φωτοτυπούν τα γραπτά και να τα δίνουν στον φοιτητή, προκειμένου να μπορεί ο φοιτητής να λαμβάνει υπ’ όψιν την διόρθωση της εξέτασης του. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξιοκρατία.

  4. Εργασίες για περαιτέρω ενασχόληση
    Πολλές φορές αρκετοί φοιτητές βρίσκουν κάποιο μάθημα ενδιαφέρον και θέλουν να ασχοληθούν περισσότερο με αυτό. Γι αυτό τον λόγο πιστεύουμε ότι ο καθηγητής θα πρέπει να είναι υποχρεωμένος να ανακοινώνει προαιρετικές εργασίες που δεν θα μετράνε στον βαθμό η αν μετράνε θα μετράνε σαν bonus ώστε να δίνει στον φοιτητή την δυνατότητα να ασχοληθεί περισσότερο με αυτό που τον ενδιαφέρει.
  5. Αλλαγή ασκήσεων κάθε χρόνο
    Ένα άλλο σημείο το οποίο πιστεύουμε ότι υποβαθμίζει τις σπουδές μας είναι η τακτική που ακολουθούν ορισμένοι καθηγητές και βάζουν κάθε χρονιά τις ίδιες σειρές ασκήσεων η project που σε συνδυασμό με την αντιγραφή υποβαθμίζουν την σχολή μας. Γι αυτό προτείνουμε την αλλαγή των ασκήσεων κάθε χρόνο.

Φοιτητές:

Τέλος ένα σημαντικό πρόβλημα στην σχολή μας είναι το πρόβλημα της αντιγραφής. Όλοι αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα δημιουργείτε στην κοινωνία όταν το πανεπιστήμιο παράγει εργαζόμενους για την αγορά εργασίας που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην δουλεία τους. Πέρα του ότι προωθεί την αναξιοκρατία δίνει πάτημα στην προώθηση αρκετών μεταρρυθμίσεων τις οποίες τόσο καιρό προσπαθούμε να σταματήσουμε. Ένα από τα αίτια που την δημιουργεί σίγουρα είναι και η εντατικοποίηση του οδηγού σπουδών. Παρόλα αυτά δεν είναι η μοναδική αιτία γι αυτό πιστεύουμε ότι από την στιγμή που εφαρμοστούν όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις έτσι ώστε να υπάρχει λιγότερος φόρτος εργασίας πρέπει να τεθεί και το θέμα της σωστότερης επιτήρησης στις εξετάσεις. Μια λύση για καλύτερη επιτήρηση είναι να υπάρχει και ένας καθηγητής σε κάθε αίθουσα.

Πώς θα τις διεκδικήσουμε;

Καταρχάς είναι κατανοητό ότι ορισμένα από τα παραπάνω δεν μπορούν να εφαρμοστούν από το τρέχον εξάμηνο. Αυτό που πιστεύουμε ότι έχει μεγάλη σημασία είναι πως θα τα διεκδικήσουμε. Αν κάτι έχουμε μάθει από τα προηγούμενα εξάμηνα και από όσες φορές ο σύλλογος μας κατάφερε να πετύχει τον στόχο του είναι ότι μόνο μαζικές διαδικασίες όπου συμμετέχουν όλοι οι φοιτητές μπορούν να έχουν αποτέλεσμα.

Γι αυτό τον λόγο προτείνουμε:


  • Στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής σπουδών να μπουν όλα τα θέματα από τους εκπροσώπους του συλλόγου και να πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τον χώρο της συνεδρίασης. Το ίδιο και στην Γενική Συνέλευση Τμήματος.
  • Ο σύλλογος να μπλοκάρει κάθε προσπάθεια μαθημάτων και προόδων τα σαββατοκύριακα.
  • Συγκρότηση ανοιχτής επιτροπής που θα οργανώσει τα παραπάνω. Αυτή θα λογοδοτήσει για την δράση της στην επόμενη Γενική Συνέλευση για το θέμα, που θα γίνει το πολύ σε 3 εβδομάδες.
  • Αύριο Παρασκευή 20/4 συναντιόμαστε με τον πρόεδρο του τμήματος, την κοσμήτορα και την πρυτανεία και απαιτούμε να οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία μέσα στην επόμενη εβδομάδα που θα είναι έτοιμα τα καινούργια εργαστήρια και θα είναι εδώ ΟΛΑ τα βιβλία. Εαν δε γίνουν αυτά προχωράμε από Δευτέρα 23/4 σε κινητοποιήσεις (συνεντεύξεις τύπου, καταλήψεις στα γραφεία τους, διαμαρτυρίες στα αντίστοιχα όργανα)


Πανσπουδαστική Κ.Σ. - Ανένταχτοι Φοιτητές

Δεν υπάρχουν σχόλια: